Забезпечення інформаційного обміну з Пенсійним фондом України – визначальна обставина для реалізації громадянами права на призначення житлових субсидій на оплату житлово-комунальних послуг
Відповідно до Положення про головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 22.12.2024 № 28-2 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 21.12.2022 № 28-2), зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 15.01.2015 за № 40/26485, територіальними органами Пенсійного фонду України забезпечується реалізація на рівні регіонів державної політики, зокрема, з питань надання житлових субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного палива і скрапленого газу.
За змістом Пункту 50 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848, із змінами (далі – Положення), для призначення житлових субсидій на запит уповноважених органів у п’ятиденний строк з дня його отримання подаються відомості про надання комунальних послуг – виконавцями комунальних послуг; надання житлової послуги – управителями; витрати на управління багатоквартирним будинком – об’єднаннями, у яких зазначається:
розмір цін і тарифів на житлово-комунальні послуги і платежів за такі послуги;
розмір внесків / платежів об’єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком та комунальні послуги в такому будинку.
Також, зазначені вище відомості, необхідні для розрахунку житлових субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, передбачені пунктом 50 Положення, надаються організаціями, що здійснюють нарахування плати за житлово-комунальні послуги, внесків / платежів об’єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком за відповідними договорами з управителями або об’єднаннями, виконавцями комунальних послуг, інформаційно-обчислювальних центрів, розрахункових центрів, центрів нарахування плати за житлово-комунальні послуги, центрів муніципальних систем управління тощо (гуртожитки, кооперативи).
Інформаційний обмін згаданими вище відомостями для реалізації механізму надання житлових субсидій на оплату житлово-комунальних послуг здійснюється шляхом обміну електронними документами з накладанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги” (пункт 104 Положення), через електронний кабінет “Управителя / Об’єднання / Виконавця комунальних послуг” на офіційному веб-сайті Пенсійного фонду України.
На підставі отриманих від виконавців комунальних послуг, управителів та об’єднань співвласників багатоквартирних будинків у рамках інформаційного обміну відомостей, відповідно до пункту 69 Положення, житлова субсидія на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону і розраховується автоматично за даними електронних справ одержувачів житлових субсидій:
на неопалювальний сезон – з травня по 30 вересня;
на опалювальний сезон з жовтня по 30 квітня (з урахуванням відомостей, підтверджених виконавцями комунальних послуг, управителями та об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків у рамках інформаційного обміну для автоматичного розрахунку житлових субсидій на неопалювальний сезон).
У зв’язку із завершенням опалювального сезону (з жовтня 2024 року по квітень 2025 року), на даний час, Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області проводить відповідні підготовчі технологічні дії для масового розрахунку житлових субсидій на наступний період.
Тож акцентуємо увагу суб’єктів інформаційного обміну – виконавців комунальних послуг, управителів та об’єднань співвласників багатоквартирних будинків на своєчасному та якісному опрацюванні електронних запитів та наданні через електронний кабінет “Управителя / Об’єднання / Виконавця комунальних послуг” відомостей, необхідних для масового розрахунку житлових субсидій на період з травня 2025 року по квітень 2026 року.
Електронні запити для подання суб’єктами інформаційного обміну необхідних відомостей будуть надіслані до їх електронних кабінетів упродовж травня 2025 року, які необхідно опрацювати в обов’язковому порядку в термін, визначений пунктом 50 Положення – у п’ятиденний строк з дня їх отримання.
Консультації з питань опрацювання електронних запитів можна отримати від уповноваженої особи Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області за телефоном: 0975745361.
Володимир ІЩЕНКО,
начальник управління інформаційних систем та електронних реєстрів
Головного управління Пенсійного фонду України
в Кіровоградській області