Обов’язковою передумовою початку здійснення господарської діяльності є державна реєстрація

  • 146

Фото без опису

 

 

Головне управління ДПС у Кіровоградській області  нагадує платникам податків та громадянам про необхідність реєстрації суб’єктами господарювання у випадку здійснення системної господарської діяльності з продажу товарів (надання послуг). Це – обов’язкова передумова початку здійснення господарської діяльності. 

Відсутність державної реєстрації призводить до притягнення відповідних посадових осіб до адміністративної (ст. 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення) та, в певних випадках, до кримінальної (ст. 201 Кримінального кодексу України) відповідальності. 

Багато українських підприємців нехтують обов’язком реєстрації підприємницької діяльності. Такий підхід є цілком неприйнятним, порушує встановлені законом вимоги, а саме: 

  • - здійснення господарської діяльності без державної реєстрації; 
  • - використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та відсутність мінімальних соціальних гарантій; 
  • - виплата заробітної плати «в конвертах»; 
  • - продаж товару, який придбаний без документів, або імпортований без офіційного митного оформлення; 
  • - непроведення розрахунків через РРО/ПРРО; 
  • - проведення розрахунків через банківські картки фізичних осіб; 
  • - ухилення від сплати податків тощо. 

Державна реєстрація суб’єктів підприємницької діяльності здійснюється та регулюється Податковим кодексом України, Законами України «Про підприємництво» від 07 лютого 1991 року № 698-ХІІ (із змінами), «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» від 15 травня 2003 № 755-IV (із змінами) та іншими законодавчими актами. 

ДПС постійно отримує інформацію про факти здійснення системної господарської діяльності без державної реєстрації. Всі випадки досліджуються та перевіряються працівниками податкових органів, а у випадку підтвердження наданої інформації вживаються відповідні заходи реагування, в тому числі податкові перевірки.