До уваги мешканців громади!

  • 50

 

       Громадянам, які безоплатно дали прихисток внутрішньо переміщеним особам, які перемістилися з територій де ведуться бойові дії, можуть отримати компенсацію витрат за тимчасове розміщення вищезазначених осіб. Порядок компенсації витрат за тимчасове розміщення внутрішньо переміщених
осіб, які перемістилися у період воєнного стану і не отримують щомісячної
адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат
на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
від 19 березня 2022 р. № 333.

       Компенсація надається громадянам України віком від 18 років, які є власниками жилих приміщень і безоплатно розміщували в своїх будинках.

           Перелік  документів, що надає власник житлового приміщення до уповноваженої особи сільської ради за місцем розташування жилого приміщення:

- заяву (Додаток 1) у якій зазначити прізвище, ім’я та по батькові кожної з розміщених осіб та до якої додаються копії документів, що посвідчують їх особу (копія довідки про взяття на облік як внутрішньо переміщеної особи);

- копію паспорту та ідентифікаційного номеру власника житла;

- підтверджуючі документи щодо власності житла;

- довідку з банківськими реквізитами для перерахування компенсації.

    Також на заяві власник житла пише власною рукою напис щодо відсутності заборгованості за комунальні послуги.

      Власник жилого приміщення також зобов’язаний в день припинення розміщення внутрішньо переміщених осіб або зміни їх кількості подати заяву з інформацією про зміну переліку осіб, розміщених у жилому приміщенні.

         Сума компенсації розраховується з урахуванням кількості днів, протягом яких жиле приміщення надавалося для розміщення внутрішньо переміщеної особи, але не раніше дати включення до Єдиної інформаційної бази даних про таких осіб.

      Сума компенсації за кожен людино-день визначається на рівні 14,77 гривні, тобто за повний місяць проживання 450 грн. за кожну особу за умови відсутності заборгованості власника житлового приміщення за житлово-комунальні послуги.

Після отримання заяви уповноважені особи сільської ради проводять перевірку наведених у заяві власником жилого приміщення відомостей з відвідуванням (у разі потреби) місця розміщення внутрішньо переміщених осіб, зокрема з метою перевірки факту такого розміщення, його безоплатності, кількості розміщених осіб та умов їх проживання, документів, що встановлюють особу (паспорта громадянина України або свідоцтва про народження внутрішньо переміщеної особи, зокрема електронних документів), а також перевіряють дані про відсутність або наявність у заяві інформації про  осіб, які отримують щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.

Підставами для відмови у виплаті компенсації є встановлення невідповідності осіб, кількості розміщених осіб, кількості людино-днів даним, зазначеним у заяві.

За результатами перевірки уповноважена особа сільської ради визначає обсяг компенсації витрат власника жилого приміщення, що пов'язані з безоплатним розміщенням внутрішньо переміщених осіб, та подає заяву за формою згідно з (Додатком 2).

 

Інформація про видачу довідок внутрішньо переміщених осіб

Найменування громади

Адреса

видачі довідок внутрішньо переміщеним особам

Режим роботи

Назва органу(відділу) що видає довідки ВПО

Контактні телефони

П

Попельнастівська сільська рада

с. Червона Кам'янка, вул. Сухинова, буд.7

8.00-12.00

12.00-13.00 (обідня перерва)

13.00-17.00

Управління соціального захисту населення Попельнастівської сільської ради

0986509546

 

 

 

 

м. Олександрія

вул..Анатолія Кохана,14

8.00-12.00

12.00-13.00 (обідня перерва)

13.00-17.00

Управління соціального захисту населення Попельнастівської сільської ради

0968641021

с. Попельнасте, вул. Соборна, буд.3

8.00-12.00

12.00-13.00 (обідня перерва)

13.00-17.00

Загальний відділ організаційно-правового забезпечення, документообігу, кадрової роботи та комунікацій з громадськістю

0987634141

с. Травневе, вул. Садова, буд.4

8.00-12.00

12.00-13.00 (обідня перерва)

13.00-17.00

Травневський старостинський округ Попельнастівської с/р

0679004417

 

с. Олександрівка, вул. Центральна, буд. 1А

8.00-12.00

12.00-13.00 (обідня перерва)

13.00-17.00

Олександрівський старостинський округ Попельнастівської с/р

0993540016

 

с. Улянівка, вул. Центральна, буд.11

8.00-12.00

12.00-13.00 (обідня перерва)

13.00-17.00

Ульянівський старостинський округ Попельнастівської с/р

0937005671

 

с. Михайлівка, вул. Поповича, буд.2

8.00-12.00

12.00-13.00 (обідня перерва)

13.00-17.00

Олександрівський старостинський округ Попельнастівської с/р

00506504917

 

с. Дівоче Поле, вул. Чкалова, буд. 19

8.00-12.00

12.00-13.00 (обідня перерва)

13.00-17.00

Дівочепільський старостинський округ Попельнастівської с/р

0982228858

 

с. Долинка, вул. Горобця, буд. 90 А

8.00-12.00

12.00-13.00 (обідня перерва)

13.00-17.00

Долинський старостинський округ Попельнастівської с/р

0982380927

 

с. Куколівка, вул. Центральна, буд. 5

8.00-12.00

12.00-13.00 (обідня перерва)

13.00-17.00

Куколівський старостинський округ Попельнастівської с/р

0962699496

 

с. Щасливе, вул. Центральна, буд. 12/А

8.00-12.00

12.00-13.00 (обідня перерва)

13.00-17.00

Щасливський старостинський округ Попельнастівської с/р

0960871819

 

с. Добронадіївка, вул. Центральна, буд.20

8.00-12.00

12.00-13.00 (обідня перерва)

13.00-17.00

Добронадіївський старостинський округ Попельнастівської с/р

0974845868

 

 

Інформація про прийом документів від громадян-власників житла, які надають послуги з надання житла внутрішньо-переміщеним особам

Найменування громади

Адреса

видачі довідок внутрішньо переміщеним особам

Режим роботи

Назва органу(відділу) що видає довідки ВПО

Контактні телефони

Попельнастівська сільська рада

с. Червона Кам'янка, вул. Сухинова, буд.7

8.00-12.00

12.00-13.00 (обідня перерва)

13.00-17.00

Управління соціального захисту населення Попельнастівської сільської ради

0986509546

 

 

 

 

 

м. Олександрія

вул..Анатолія Кохана,14

8.00-12.00

12.00-13.00 (обідня перерва)

13.00-17.00

Управління соціального захисту населення Попельнастівської сільської ради

0968641021

 

с. Попельнасте, вул. Соборна, буд.3

8.00-12.00

12.00-13.00 (обідня перерва)

13.00-17.00

Загальний відділ організаційно-правового забезпечення, документообігу, кадрової роботи та комунікацій з громадськістю Попельнастівської с/р

0987634141

 

с. Травневе, вул. Садова, буд.4

8.00-12.00

12.00-13.00 (обідня перерва)

13.00-17.00

Травневський старостинський округ Попельнастівської с/р

0679004417

 

 

с. Олександрівка, вул. Центральна, буд. 1А

8.00-12.00

12.00-13.00 (обідня перерва)

13.00-17.00

Олександрівський старостинський округ Попельнастівської с/р

0993540016

 

 

с. Улянівка, вул. Центральна, буд.11

8.00-12.00

12.00-13.00 (обідня перерва)

13.00-17.00

Ульянівський старостинський округ Попельнастівської с/р

0937005671

 

 

с. Михайлівка, вул. Поповича, буд.2

8.00-12.00

12.00-13.00 (обідня перерва)

13.00-17.00

Олександрівський старостинський округ Попельнастівської с/р

00506504917

 

 

с. Дівоче Поле, вул. Чкалова, буд. 19

8.00-12.00

12.00-13.00 (обідня перерва)

13.00-17.00

Дівочепільський старостинський округ Попельнастівської с/р

0982228858

 

 

с. Долинка, вул. Горобця, буд. 90 А

8.00-12.00

12.00-13.00 (обідня перерва)

13.00-17.00

Долинський старостинський округ Попельнастівської с/р

0982380927

 

 

с. Куколівка, вул. Центральна, буд. 5

8.00-12.00

12.00-13.00 (обідня перерва)

13.00-17.00

Куколівський старостинський округ Попельнастівської с/р

0962699496

 

 

с. Щасливе, вул. Центральна, буд. 12/А

8.00-12.00

12.00-13.00 (обідня перерва)

13.00-17.00

Щасливський старостинський округ Попельнастівської с/р

0960871819

 

 

с. Добронадіївка, вул. Центральна, буд.20

8.00-12.00

12.00-13.00 (обідня перерва)

13.00-17.00

Добронадіївський старостинський округ Попельнастівської с/р

0974845868

 

Хто має право звернутися для отримання довідки

Заява подається внутрішньо переміщеною особою (в тому числі неповнолітніми дітьми – вік 14-18 років) особисто, а малолітніми дітьми (до 14 років), недієздатними особами або особами, дієздатність яких обмежено, - через законного представника.

Взяття на облік дитини (внутрішньо переміщеної особи)

Заяву про взяття на облік малолітньої дитини від її імені подає:

  • законний представник;
  • родич (баба, дід, прабаба, прадід, повнолітні брат або сестра, тітка, дядько) або вітчим, мачуха, в яких проживає (перебуває) дитина, яка прибула без супроводження законного представника;
  • представник органу опіки та піклування за місцем перебування дитини (у разі відсутності законного представника та родича).

Заяву про взяття на облік малолітньої дитини, яка є дитиною-сиротою або дитиною, позбавленою батьківського піклування, для отримання довідки подає від її імені:

  • законний представник (один з опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів) - у разі влаштування в сім'ю громадян під опіку, піклування, прийомну сім'ю, дитячий будинок сімейного типу;
  • керівник дитячого закладу, закладу охорони здоров'я або закладу соціального захисту - у разі влаштування дитини до такого закладу на повне державне забезпечення.

Перелік необхідних документів:

  1. документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або документ, що посвідчує її спеціальний статус, або свідоцтво про народження дитини (далі – документ, що посвідчує особу);
  2. документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника (за необхідності);
  3. документи, що підтверджують родинні стосунки між дитиною і заявником (якщо від імені малолітньої дитини звертається родич, або вітчим, мачуха, в яких проживає (перебуває) дитина, що прибула без супроводження законного представника);
  4. документ, що підтверджує повноваження представника органу опіки та піклування або керівника дитячого закладу, закладу охорони здоров’я або закладу соціального захисту дітей, у якому дитина перебуває на повному державному забезпеченні, та документ, що підтверджує факт зарахування дитини до цього закладу (за необхідності);
  5. заява про взяття на облік ВПО;
  6. докази, що підтверджують факт проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення, на день виникнення обставин, що спричинили внутрішнє переміщення (у випадку відсутності в документі, що посвідчує особу, відмітки про реєстрацію місця проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення).

Що може бути доказом, що підтверджує факт проживання на відповідній території?
Військовий квиток з відомостями про проходження військової служби; трудова книжка із записами про здійснення трудової діяльності; документ, що підтверджує право власності на рухоме або нерухоме майно; свідоцтво про базову загальну середню освіту; атестат про повну загальну середню освіту; документи про професійно-технічну освіту; документ про вищу освіту (науковий ступінь); довідка з місця навчання; рішення районної, районної у місті Києві чи Севастополі державної адміністрації, виконавчого органу міської чи районної у місті ради про влаштування дитини до дитячого закладу, у прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу, встановлення опіки чи піклування; медичні документи; фотографії; відеозаписи тощо.

“На отримання довідки мають право особи, задеклароване/зареєстроване місце проживання яких розташоване поза межами території адміністративно-територіальної одиниці, на якій проводяться бойові дії, але такі особи:

перебувають на обліку як платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на території адміністративно-територіальної одиниці, на якій проводяться бойові дії;

сплатили або за яких сплачено роботодавцем єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за IV квартал 2021 р. або за 2021 рік на території адміністративно-територіальної одиниці, на якій проводяться бойові дії.”.

 

Заява про взяття на облік повинна містити таку інформацію про заявника:

  1. прізвище, ім'я та по батькові;
  2. громадянство;
  3. дата та місце народження;
  4. стать;
  5. відомості про малолітніх, неповнолітніх внутрішньо переміщених осіб, які прибули разом з ним (у разі необхідності);
  6. відомості про законних представників, які супроводжують малолітню дитину, недієздатних осіб або осіб, дієздатність яких обмежена, та інших осіб (баба, дід, прабаба, прадід, повнолітні брат або сестра, тітка, дядько) або вітчим, мачуха, в яких проживає (перебуває) дитина, яка прибула без законних представників);
  7. відомості про зареєстроване та фактичне місце проживання;
  8. адреса, за якою з особою може здійснюватися офіційне листування або вручення офіційної кореспонденції, та контактний номер телефону;
  9. обставини, що спричинили внутрішнє переміщення;
  10. відомості про житлові, соціальні, медичні, освітні та інші потреби;
  11. відомості про наявність інвалідності та потребу в технічних та інших засобах реабілітації;
  12. відомості про місце навчання/виховання дитини (найменування закладу);
  13. відомості про працевлаштування, освіту, спеціалізацію за професійною освітою, посаду, професію.

 

Підстави для відмови у видачі довідки

Заявнику може бути відмовлено у видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, якщо:

  • відсутні обставини, що спричинили внутрішнє переміщення;
  • у державних органів наявні відомості про подання завідомо неправдивих відомостей для отримання довідки;
  • заявник втратив документи, що посвідчують його особу, до їх відновлення;
  • у заявника немає відмітки про реєстрацію місця проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення, та відсутні докази, що підтверджують факт проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення;
  • докази, надані заявником для підтвердження факту проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення, не доводять факту проживання заявника на території зазначеної адміністративно-територіальної одиниці.

 

Підставою для скасування дії довідки є обставини, за яких ВПО:

подала заяву про відмову від довідки;

скоїла кримінальне правопорушення: дії, спрямовані на насильницьку зміну чи повалення конституційного ладу або на захоплення державної влади; посягання на територіальну цілісність і недоторканність України; терористичний акт; втягнення у вчинення терористичного акту; публічні заклики до вчинення терористичного акту; створення терористичної групи чи терористичної організації; сприяння вчиненню терористичного акту; фінансування тероризму; вчинення кримінального правопорушення проти миру, безпеки людства та міжнародного правопорядку або військового кримінального правопорушення;

повернулася до покинутого місця постійного проживання;

виїхала на постійне місце проживання за кордон;

подала завідомо недостовірні відомості (стаття 12 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб»).

Рішення про скасування дії довідки приймається керівником структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад за місцем проживання особи та надається ВПО протягом трьох днів з дня прийняття такого рішення.

 

Оформлення допомоги для внутрішньо переміщених громадян

 

Згідно з Постановою Кабміну визначено порядок реєстрації внутрішньо переміщених осіб, у тому числі й дітей, та надання їм допомоги на проживання. Допомога надається щомісячно з місяця звернення на період введення воєнного стану та одного місяця після його припинення чи скасування на кожну внутрішньо переміщену особу, відомості про яку включено до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, у таких розмірах: для осіб з інвалідністю та дітей – 3 000 гривень; для інших осіб – 2 000 гривень.

 

Алгоритм дій для внутрішньо переміщених осіб наступний:

1) Звернутися до уповноваженої особи  в старостинському окрузі з метою отримання  довідки про реєстрацію внутрішньо переміщеної особи.

Перелік необхідних документів:

-документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або документ, що посвідчує її спеціальний статус, або свідоцтво про народження дитини (далі – документ, що посвідчує особу);

-ідентифікаційний номер на дорослу людину та на дитину незалежно від віку;

-документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника (за необхідності);

-документи, що підтверджують родинні стосунки між дитиною і заявником (якщо від імені малолітньої дитини звертається родич, або вітчим, мачуха, в яких проживає (перебуває) дитина, що прибула без супроводження законного представника);

-документ, що підтверджує повноваження представника органу опіки та піклування або керівника дитячого закладу, закладу охорони здоров’я або закладу соціального захисту дітей, у якому дитина перебуває на повному державному забезпеченні, та документ, що підтверджує факт зарахування дитини до цього закладу (за необхідності);

-заява про взяття на облік ВПО;

-докази, що підтверджують факт проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення, на день виникнення обставин, що спричинили внутрішнє переміщення (у випадку відсутності в документі, що посвідчує особу, відмітки про реєстрацію місця проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення).

 

2) Оформити заяву на отримання державної допомоги.

До заяви додається  лише довідка про реєстрацію внутрішньо переміщеної особи. У ній треба вказати ПІБ особи, серія/номер паспорта, ідентифікаційний код, наявність статусу особи з інвалідністю, адреси постійного і тимчасового місця реєстрації, номер рахунку IBAN та перелік неповнолітніх, які проживають з дорослим, їх номер свідоцтва про народження або номер/серія паспорта.

 

Кожен дорослий, який бажає отримати допомогу, має заповнити відповідну заяву (на місці) і надати її спеціалісту. Для виплати допомоги на дітей достатньо вказати їх в заяві особи, що супроводжує неповнолітніх (мати, батько, опікун/піклувальник, бабуся тощо).

Важливо! Допомога внутрішньо переміщеним громадянам буде нараховуватися з місяця їх звернення.

Довідка ВПО видається на усіх членів сім’ї окрема, у тому числі і неповнолітнім дітям на підставі заяв і наданні паспорта, студентського квитка, пенсійного посвідчення або будь-якого документа, що може засвідчити реєстрацію місця проживання на території, де зараз проходять бойові дії. Наголошуємо, що саме ця довідка є підставою для отримання державних та соціальних допомог.